شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣)
سرخط خبرها

دلیل سفت شدن پدال ترمز چیست؟

  • کد خبر: ۹۵۹۱۶
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
  • ۱
دلیل سفت شدن پدال ترمز چیست؟
ترمز یکی ازمهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی است که نیازمند سرویس‌ و رسیدگی است و در صورت بروز مشکل، می‌تواند خطرات بسیاری را برای سرنشینان به وجود آورد. یکی از این مشکل‌ها چوب (سفت) شدن پدال ترمز است.

به گزارش شهرآرانیوز، مشکلات مختلفی ممکن است در سیستم ترمزگیری به وجود بیاید. یکی از این مشکلات چوب شدن پدال ترمز است، به این صورت که هنگام فشردن در زیر پا کاملا سفت می‌شود و به سمت پایین حرکت نمی‌کند.

این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از عوامل آن می‌تواند خرابی شیر کنترل است که موجب نشتی خلاء در بوستر شده، که توسط پیشرانه ایجاد می‌شود. برای بررسی عملکرد شیر کنترل، ابتدا باید موتور را برای چند دقیقه روشن کنیم تا درون بوستر خلا به وجود بیاید. پس از آن باید موتور خودرو را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه پدال ترمز را فشار دهیم. اگر پدال از همان اول سفت شد، شیر باید تعویض شود.

همچنین خرابی بوستر ترمز می‌تواند موجب سفت شدن پدال شود. برای آزمایش عملکرد صحیح بوستر، ابتدا باید پیشرانه خودرو را خاموش کنیم. سپس چندین بار پدال ترمز را فشار دهیم تا خلاء از بین رفته و پدال زیر پا چوب شود. سپس پا را باید بر روی پدال ترمز فشار بدهید و استارت بزنید.

اگر بعد از روشن شدن خودرو، پدال ترمز دوباره نرم بشود و به حالت اولیه برگردد این نشان دهنده سالم بودن بوستر است اما اگر همچنان پدال ترمز سفت باشد نشان دهنده خرابی بوستر است.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس مکابیک
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
با سلام دلیل دیگر و ساده تر کثیف یا خراب شدن روغن ترمز هست.
این مایع باید طبق دستورالعمل تولید کننده خودرو، معمولا دو سال یکبار، با مایع تازه مناسب مناسب همان خودرو تعویض گردد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->